Πολυγραμματισμοί - 8η Εβδομάδα

Ο όρος «Πολυγραμματισμοί» - “multiliteracies” πρωτοεμφανίστηκε το 1994 στην πολιτεία New Hampshire των ΗΠΑ από μία ομάδα δέκα επιστημόνων, γνωστή ως New London Group. Η ομάδα αυτή δημοσίευσε δύο χρόνια αργότερα το πρώτο της κείμενο, όπου περιέγραφε τις έντονες αλλαγές που συντελούνται στην Κοινωνία και την Τεχνολογία και τόνιζε την ανάγκη αναζήτησης καταλληλότερων τρόπων απόκτησης παιδείας σύμφωνης με τα νέα δεδομένα (Cope & Kalantzis, 2009).
Έτσι, άρχισε να χρησιμοποιείται ο όρος «Πολυγραμματισμός», που αποτέλεσε και έναν από τους κυριότερους στόχους της σύγχρονης Εκπαίδευσης. Η Εκπαίδευση έπρεπε άμεσα λοιπόν να «εξοπλίσει» τους μαθητές με τα απαραίτητα «εφόδια» ώστε να ανταπεξέλθουν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις της Κοινωνίας.



Μία από τις βασικότερες ανάγκες των πολιτών της σύγχρονης κοινωνίας αποτελεί η δεξιότητα ερμηνείας και κατανόησης πολυμορφικών πηγών/πόρων νοήματος. Η πολύπλοκη αυτή διαδικασία σε συνδυασμό με το γεγονός πως η απόδοση νοήματος βρίσκεται πάντα σε άμεση συνάρτηση με το κοινωνικό περιβάλλον (Χατζησαββίδης,2003), έκαναν επιτακτικότερη από ποτέ την ανάγκη καλλιέργειας της κριτικής επεξεργασίας και ανάλυση διαφορετικών μορφών πηγών. 



Παρ’ όλα αυτά θα ήταν λάθος να θεωρήσουμε πως ο Πολυγραμματισμός είναι ένας νέος όρος που δεν συνδέεται με άλλους τύπους Γραμματισμού, καθώς στην πραγματικότητα εμφανίστηκε για να τους εμπλουτίσει.


Η διαδικασία υλοποίησης των πρακτικών Πολυγραμματισμού πραγματοποιείται μέσα από τέσσερα στάδια:



Βιβλιογραφία

Χατζησαββίδης, Σ. 2003. Πολυγραμματισμοί και διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας. Στο «Η γλώσσα και η διδασκαλία της» (αφιερωματικός τόμος), 189-196. Φλώρινα: Βιβλιολογείον
Cope, W., & Kalantzis, M. (2009). “Multiliteracies”: New Literacies, New Learning. Pedagogies: An International Journal, 4(3), 164-195. doi:10.1080/15544800903076044 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αξιολόγηση Δεξιοτήτων Γραμματισμού - 12η Εβδομάδα