Εισαγωγή στον Ψηφιακό Γραμματισμό - 1η Εβδομάδα

Σαν Εκπαιδευτική Τεχνολογία ορίζεται το σύνολο των διαδικασιών εφαρμογής εργαλείων αλλά και τα ίδια τα εργαλεία και τα υλικά που αξιοποιούνται με σκοπό τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας (Μουντρίδου, 2008).
Ο Γραμματισμός είναι μια έννοια που χρησιμοποιείται για να αποδώσουμε το σύνολο των λειτουργιών που βοηθούν το άτομο να δρα αποτελεσματικά σε διάφορα περιβάλλοντα και καταστάσεις επικοινωνίας, κάνοντας χρήση τον προφορικό και γραπτό λόγο, καθώς και μη λεκτικά σήματα (εικόνες, σχεδιαγράμματα, χάρτες) (Μητσικοπούλου, 2001).
Ο Ψηφιακός Γραμματισμός σύμφωνα με τους Raferty και Steyaert (2007, στο Sofos, 2010:71) είναι ο συνδυασμός των εξής χαρακτηριστικών:
• Λειτουργικές δεξιότητες που έχουν σχέση με τη χρήση της τεχνολογίας όπως χειρισμός πληκτρολογίου, λήψη και αποστολή email κλπ.
• Δομικές δεξιότητες οι οποίες έχουν να κάνουν με την εύρεση και αξιολόγηση των πληροφοριών μέσω υπερσυνδέσμων.
• Στρατηγικές δεξιότητες οι οποίες έχουν να κάνουν με πιο σύνθετες διαδικασίες όπως την αναζήτηση συγκεκριμένων πληροφοριών, την κριτική ανάλυση υπαρχουσών πληροφοριών και τη συνεχή αναζήτηση νέων δεδομένων που να αφορούν την προσωπική ή την επαγγελματική ζωή του ατόμου.

Βιβλιογραφία

Sofos, A., (2010). Digital Literacy as a Category of Media competence and Literacy - an Analytical Approach of Concepts and Presuppositions for Supporting Media Competence at School. In: Bauer, P., Hoffmann, H. & Mayrberger, K. (Eds.), Fokus Medienpädagogik - Aktuelle Forschung-und Handlungsfelder (pp. 62-82). München: kopaed

Μητσικοπούλου, Β. (2001). Γραμματισμός. Στο Α.-Φ. Χριστίδης (επιμ.). Εγκυκλοπαιδικός οδηγός για τη γλώσσα. Θεσσαλονίκη: ΚΕΓ.

Μουντρίδου, Μ. (2008). Εκπαιδευτική Τεχνολογία - Πολυμέσα. Αθήνα: Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πολυγραμματισμοί - 8η Εβδομάδα

Αξιολόγηση Δεξιοτήτων Γραμματισμού - 12η Εβδομάδα