Ψηφιακή Δημιουργικότητα - 11η Εβδομάδα

Η αφήγηση (Storytelling) αποτελεί μία ιδιαιτέρως αποτελεσματική εκπαιδευτική στρατηγική προσέλκυσης του μαθητικού ενδιαφέροντος και βαθύτερης εμπέδωσης του περιεχομένου, νοουμένου ότι τα παιδιά είναι εξοικειωμένα με αυτή από τα πρώτα κιόλας χρόνια της ζωής τους. Μπορεί να διευκολύνει το εκπαιδευτικό έργο σε όλες τις βαθμίδες και να μετατρέψει τη μάθηση σε μια πιο ευχάριστη διαδικασία. Παράλληλα, έχει αποδειχτεί πως βελτιώνει την προφορική και γραπτή έκφραση, οξύνει την κριτική σκέψη, συμβάλει στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων ανάλυσης και σύνθεσης πληροφοριών (Μελιάδου, Νάκου, Γκούσκος, & Μεϊμάρης, 2011), και τέλος καλλιεργεί τη δημιουργικότητα των μαθητών (Peppler & Solomou, 2011).

Επειδή βέβαια διανύουμε μια εποχή όπου η τεχνολογία έχει εισχωρήσει σε κάθε πτυχή της ζωής μας και επηρεάζει σχεδόν κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα, εύλογα αντιλαμβανόμαστε πως πλέον η δημιουργία και η ακρόαση μια ιστορίας οφείλει να προσαρμοστεί και να γίνει...ψηφιακή!


Ως ψηφιακή αφήγηση (Digital Storytelling) μπορούμε με απλά λόγια να ορίσουμε το αποτέλεσμα του συνδυασμού της προφορικής αφήγησης με διάφορα ψηφιακά εργαλεία (Σεραφείμ & Φεσάκης, 2010).

Πλέον, η Ψηφιακή Αφήγηση χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο εξαιτίας των πολλών πλεονεκτημάτων της, ένα από τα οποία είναι και η συμβολή της στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της φαντασίας των μαθητών, μέσα από την αναζήτηση καινοτόμων τρόπων σύνθεσης των πληροφοριών για τη δημιουργία του τελικού έργου τους.
Τα στάδια ολοκλήρωσης μιας ψηφιακής αφήγησης είναι τα εξής έξι:

  1. Γράψιμο - συγγραφή της ιστορίας
  2. Σενάριο - διαίρεση της ιστορίας σε στιγμιότυπα
  3. Εικονογραφημένο σενάριο - οπτικοποίηση της ιστορίας
  4. Προσθήκη πολυμέσων - είτε προσωπικά είτε από το διαδίκτυο, αλλά χωρίς πνευματικά δικαιώματα
  5. Δημιουργία ψηφιακής αφήγησης με χρήση κάποιου ψηφιακού εργαλείου (π.χ. Powtoon, Scratch, Kidspiration, Storybird κ.ά.)
  6. Κοινοποίηση


ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Μελιάδου, Ε., Νάκου, Α., Γκούσκος, Δ., & Μεϊμάρης, Μ. (2011). Ψηφιακή Αφήγηση, Μάθηση και Εκπαίδευση. Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (pp. 615 - 627). Λουτράκι: EKT. doi:http://dx.doi.org/10.12681/icodl.681
Σεραφείμ, Κ., & Φεσάκης, Γ. (2010). Ψηφιακή αφήγηση: Επισκόπηση λογισμικών. 2o Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας: "Ψηφιακές και Διαδικτυακές εφαρμογές στην εκπαίδευση", (pp. 1558 - 1569). Βέροια - Νάουσα.
Peppler, K., & Solomou, M. (2011). Building creativity: Collaborative learning and creativity in social media environments. On the Horizon, 19(1), 13-23.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πολυγραμματισμοί - 8η Εβδομάδα

Αξιολόγηση Δεξιοτήτων Γραμματισμού - 12η Εβδομάδα