Θεωρίες Μάθησης και Γραμματισμού - 3η Εβδομάδα

Σύμφωνα με τις αρχές του Εποικοδομητισμού, η μάθηση οικοδομείται πάνω στις προυπάρχουσες γνώσεις του μαθητή και επηρεάζεται από τις ατομικές του εμπειρίες. Πρόκειται για μια προσωπική διαδικασία, όπου ο μαθητής συμμετέχει ενεργά και δεν έχει παθητικό ρόλο, όπως υποστηρίζεται από τη θεωρία του Συμπεριφορισμού.
Η υιοθέτηση των αρχών του Εποικοδομητισμού αναφορικά με τη χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση, σημειώνεται κυρίως στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μετά τη δεκαετία του ’90, με την εμφάνιση του Διαδικτύου. Η χρονική στιγμή δεν ήταν τυχαία, καθώς η αξιοποίηση των δυνατοτήτων του Διαδικτύου επέτρεψε στους μαθητές όχι μόνο να αναζητούν πληροφορίες μέσα από ανεξάντλητες πηγές, αλλά και να οικοδομούν τη γνώση επικοινωνώντας κι αλληλεπιδρώντας με άλλα άτομα παγκοσμίως.


Βιβλιογραφία
Kundi, G. M., & Nawaz, A. (2010). From Objectivism to Social Constructivism : The impacts of Information and Communication Technologies ( ICTs ) on Higher Education. Journal of Science and Technology Education Research, 1(2), 19-29

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πολυγραμματισμοί - 8η Εβδομάδα

Αξιολόγηση Δεξιοτήτων Γραμματισμού - 12η Εβδομάδα